HANDELSBETINGELSER

NÅR DU HANDLER PÅ WATCHMEN.DK HANDLER DU MED DANSK URIMPORT APS MED CVR: 425 227 32. Dansk Urimport ApS ejer websitet www.watchmen.dk, og hæfter for alle indgåede aftaler mellem kunder og handler gennemført via www.watchmen.dk.

 

1. BETALINGSPROCEDURE

1.1 BETALINGSMETODER OG KORTTYPER

Alle transaktioner varetages af pensopay. Hos Watchmen.dk tager vi imod følgende korttyper: 

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard 

Der tages ikke gebyr ved betaling på Watchmen.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Watchmen.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Dertil tilbyder vi også̊ betaling med Mobilepay og Anyday. 

Bankoplysninger:

Frørup Andelskasse RegNr: 5960  Kontonummer: 0008017949

Skriv venligst ordrenummer i emnefeltet ved alle bankoverførelser, således vi kan identificere ordren.

1.2 SWIIPE betalingsløsning

Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

1.3 Vi accepterer betaling med Anyday

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

1.4 SIKKER BETALING

Alt trafik igennem Watchmen.dk er sikret igennem vores SSL certifikat, hvilket krypterer din forbindelse med en 256 bit kryptering, hvorfor andre computere ikke kan afkode information du angiver på vores side. Du kan tjekke om din forbindelse er krypteret, ved at trykke på den grønne hængelåse ved HTTPS i fanen.

Er du i det mindste i tvivl om sikkerheden er du mere end velkommen til at kontakte os på mail eller telefon, eller benytte dig af vores kontaktside.

1.5 PENGENE TILBAGE

Såfremt du ønsker at returnere dit købte produkt, og ønsker pengene tilbage, foretager vi en bankoverførsel eller MobilePay transaktion til et oplyst mobilnr. eller kontonr. så snart returneringen er blevet accepteret af kundeservice. Se yderligere informationer under punkt 5.3 – procedure ved returnering-

 

2. PERSONDATA POLITIK 

Som internetbruger efterlader du dig elektroniske spor, hvilket giver mulighed for at følge din færden på internettet. Der kan gives eksempler som f.eks. Google og Facebook, der ud fra din færden på internettet kan vise dig annoncer på baggrund af din færden.

2.1 COOKIES

Hos Watchmen.dk benytter vi cookies, der bliver opbevaret i 420 timer efter sidste besøg. Vi benytter disse cookies til at huske hvad du har lagt i din indkøbskurv således at ved dit næste besøg hos Watchmen.dk kan fortsætte med at shoppe. Du kan altid slå cookies fra i din browser.

Alt cookies er implementeret af watchmen.dk  - Heri indgår cookies fra Analytics4 og Google Adwords.

Webstatistik.

Vi bruger en webstatistik på watchmen.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Watchmen.dk.

2.2 GEOLOCATION EFTER IP

Vi anvender geolocation efter IP ved at faslå hvor fra i verdenen du besøger os. Dette gør vi, da vi udelukket er en dansk virksomhed med lager i Danmark og sælger udelukket i Danmark til danske statsborgere. Ønsker du at handle hos os fra et andet land, er du velkommen til at kontakte kundeservice for en løsning.

2.3 PERSONLIGE OPLYSNINGER

Watchmen.dk har kun adgang til de personlige oplysninger, som indtastes ved et køb (navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse). Disse oplysninger benyttes udelukket til ordrebehandling og levering via PostNord/GLS. 

Vi kan IKKE se dine indtastede kortoplysninger, da disse er krypteret med en 256 bit kryptering igennem vores SSL certifikat.

Den dataansvarlige på Watchmen.dk er Dansk Urimport ApS, der behandler de personlige informationer strengt fortroligt.
Personoplysningerne registreres hos Dansk Urimport ApS og opbevares iflg bogføringsloven i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registreres din e-mail adresse. Disse oplysninger skal du selv bede om af få slettet.

Som registreret kunde hos Watchmen.dk/ v. Dansk Urimport ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til watchmen.dk via e-mail kundeservice@watchmen.dk.

2.4 KORT INFORMATIONER

Watchmen.dk har ikke adgang til kundens kortinformation. Alt data er sikret igennem Stripe, Inc. Samt en 256 kryptering af din forbindelse til Watchmen.dk. Se punkt 1.2 Sikker betaling.

 

3. LEVERING

3.1 LEVERINGSMETODE

Leveringsmetoden er med PostNord som pakkepost eller GLS, og du modtager et track & trace på E-mail/SMS så snart ordre ekspederes. Levering uden omdeling (MyPack Collect) er kr. 0,-. Ved levering direkte til din dør er fragtprisen kr. 39,-. Er du ikke hjemme, skal pakken afhentes ved nærmeste Post Danmark pakkebutik eller anvist udleveringssted anvist af GLS næstkommende hverdag.

3.2 LEVERINGSTID

Leveringstiden er som regel 1-2 hverdage. Er pakken ikke ankommet i løbet af 5 hverdage bør du kontakte kundeservice.

3.3 PAKKEN ER BESKADIGET VED LEVERING

Modtager du en beskadiget pakke kan du nægte at modtage pakken, og den vil automatisk blive sendt tilbage til Watchmen.dk, og du vil i løbet af 1-3 hverdage blive kontaktet af kundeservice, hvor i vil aftale genlevering af ny pakke.

Modtager du en intakt pakke hvor indholdet er beskadiget, bør du kontakte kundeservice med det samme, hvor der vil blive aftalt, hvorvidt du skal have penge tilbage, eller om du vil have byttet produktet til et nyt og ubeskadiget produkt. Der foretages løbende stikprøver af afsendte varer og batterikontrol. 

3.4 FORKERT INDHOLD I PAKKEN

I tilfælde af du har modtaget en pakke med forkert indhold, bør du kontakte kundeservice hurtigst muligt, hvor du vil få returneret indholdet eller byttet til det rigtige indhold.

3.5 PAKKEN HAR VÆRET ÅBNET

I tilfælde af at pakke har været åbnet bør du enten nægte at modtage pakken, da dette vil være Post Danmarks ansvar. I tilfælde hvor du modtager pakken, og først opdager den har været åbnet efter, bør du med det samme tage et billede af pakken, og dernæst kontakte kundeservice og forhøre dig om sagen.

 

4. FEJL OG MANGLER

Modtager du din ordre og opdager fejl eller mangler, bør du med det samme kontakte kundeservice på mail. For at sikre dig at kundeservice bedst kan hjælpe dig, er det en god idé at tage et billede der viser og illustrerer fejlen. På mail bør du skrive en kort beskrivelse af fejl/mangel. Som udgangspunkt ombytter Watchmen.dk alle varer med et tilsvarende produkt. I visse tilfælde hvor pågældende vare ikke længere er på lager, kan kunden vælge mellem at få pengene refunderet, eller vælge en anden vare på www.watchmen.dk.

Købelovens mangelregler er gældende for såvel kunden og for Watchmen.dk som dansk hjemmeside.

 

5. FORTRYDELSESRET

5.1 FULD TILFREDSHED ELLER PENGENE TILBAGE

Vi yder fuld tilfredshed eller pengene tilbage, du skal blot kontakte os inden 99 dage efter modtagelse af ordren. Se yderligere information i næste punkt. Se yderligere i punkt 5.3.

5.2 99 DAGES FORTRYDELSESRET

Ved online shopping har du krav på minimum 14 dages returret, hvilket vi hos Watchmen.dk har forøget til 99 dage. Du skal kontakte os inden 99 dage, med henblik på at lave en returnering. Kontaktes vi ikke inden 99 dage, er vi ikke forpligtiget i at opfylde dit krav om returnering.

5.3 PROCEDURE VED FORTRYDELSESRET

Hvis du vil gøre brug af fortrydelsesretten, skal du kontakte Watchmen.dk påkundeservice@watchmen.dk inden udløb af fortrydelsesretten. Har du overskredet tidsfristen er Watchmen.dk ikke forpligtiget til at foretage en refundering.

Du skal selv betale de udgifter som er forbundet med returneringen af varen, og du har ydermere ansvar for, at varen er pakket forsvarligt. Ydermere har du ansvaret for at pakken bliver leveret på vores lageradresse i Aarup, inden 99 dage efter du har meddelt at produktet skal returneres. Du skal printe en returformular ud og medsende varen.

Ved returnering hæfter du for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens udseende og egenskaber.  Watchmen.dk vil lave en konkret vurdering af varens værdi i hver enkelt sag. Manglende returnering af urbokse og urkasser vil blive modregnet i det refunderede beløb - typisk 50-125 kr. afhængig af urmærke.

Ved returnering af ordre hvori der er leveret en gratis gave fra Watchmen.dk, skal denne gratis gave ligeledes returneres. (F.eks. køb et ur og få et ur gratis -> begge ure returneres)  

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Retur adresse:

Dansk Urimport ApS 
Dragebakken 22
5560 Aarup
Danmark

Juridiske adresse:
Dansk Urimport ApS
Dragebakken 22
5560 Aarup
Danmark
CVR: DK42522732

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Venligst mærk pakke med ”retur” et synligt sted.

Returneringen bør indeholde produktet og alt som fulgte med.

 

6. RETURNERING

 Ved returnering gør de 99 dages returret sig gældende, se venligst punkt 5 til 5.3

 

7. 2 ÅRS REKLAMATIONSRET

7.1 URET ER GÅET I STYKKER, HVAD GØR JEG?

Kontakt kundeservice@ hurtigst muligt, vi anbefaler at have dokumentationen i orden, så som billeder og beskrivelse af skaden eller fejlen.

7.2 BETINGELSER FOR REKLAMATIONSRET

Følgende betingelser vil altid gøre sig gældende ved enhver sag i reklamationer, såfremt alle ikke er opfyldt kan der ikke garanteres en reklamationssag. For nærmere information bedes du kontakte kundeservice@watchmen.dk

Alle reklamationssager skal ske senest 2 år efter modtagelsen af produktet, såfremt denne frist er overskredet kan watchmen.dk ikke garantere erstatning, reparation eller anden form for tilgodehavende, med mindre andet er aftalt skriftligt.

I tilfælde af kunden ønsker at gøre brug af reklamationsretten og første betingelse er opfyldt, skal der gøres opmærksom på følgende punkter hvor reklamationen ikke gælder

  • Ved misbrug eller misligeholdelse af ur.

  • Dykket med uret under den maximale grænse for det pågældende ur eller ved fejlagtig brug af uret i forbindelse med vand. Se mere her
    - 3 ATM/ 30 meter må ikke udsættes for vand.
    - 5 ATM må man gerne svømme med, ikke dykke.
    - 10 ATM må man gerne svømme og dykke med, inden for tryk-grænsen.

  • Skader som er lavet af brugeren selv (f.eks. tabt, smidt med eller anden form for misbrug)
  • Knækket urkrone fordi der er trukket for hårdt i denne eller den på anden vis er taget skade. Urkronen er den skrueknap der typisk bruges til at stille uret og datoen på uret. Skruen er meget spinkel i opbygning og kan i visse tilfælde knække hvis der trækkes for hårdt i knappen.
  • Der ydes ikke garanti for batterier i ure. Holdbarheden kan variere fra batteri til batteri og i visse tilfælde kan uret have gået før vi modtager uret fra leverandøren.

Som udgangspunkt dækker reklamationen hvor fejlen er sket fra producentens side, dvs. alle skader der er påført af brugeren selv anses ikke godkendt i sager om reklamationer.

Dansk Urimport ApS er forpligtet til at udføre udbedring, hvis der er tale om en oprindelig mangel ved produktet, som medfører, at produktet på tidspunktet for levering ikke var funktionsdygtigt eller intakt.

 Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Dansk Urimport ApS
Dragebakken 22
5560 Aarup
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger (såfremt reklamationen er berettiget).